Вагони типів 81-717(головні) та 81-714(проміжні), або, як їх ще називають, "номерні", є сьогодні основним типом пасажирського рухомого складу Київського метрополітену та метрополітенів СНД. Історично це була тимчасова модифікація для Празького метро, яку планувалося випускати до введення у серію вагонів типу І. Проте, як відомо, цього не сталося, бо тип І мав пожежонебезпечну конструкцію. Так 81-717/714 отримали велике майбутнє. У Києві вони працюють з 1977 року, і парк рухомого складу час від часу поповнюється новими вагонами цього типу ― митищинського та санкт-петербурзького виробництва. [1] [2]
У порівнянні зі своїми попередниками, 81-717/714 мали низку принципових змін у своїх характеристиках ― підвищена місткість салону, відсутні кабіни у проміжних вагонах, більш потужними стали двигуни, змінено електронне обладнання. Кардинально змінилася і кабіна машиніста ― тепер вона розрахована на керування всім поїздом однією особою ― без помічника. Обладнання інтегровано з АРШ, пульт керування винесено на середину, контролер розміщено у горизонтальній площині та з'єднано з ручкою керування через кінематичну передачу.
Виробник | Митищинський машинобудівний завод ― Метровагонмаш Ленінградський завод ім. Єгорова ― Вагонмаш (РРФСР/Росія) |
Виробляються з | 1977 рік |
Експлуатуються у Києві | 1977 ― ∞ |
Місць для сидіння пасажирів | 44 / 40 |
Середня місткість, чол. | 308 / 330 |
Конструкційна швидкість | 90 км/год |
Прискорення розгону | 1,2 м/с |
Уповільнення при екстреному гальмуванні | 1 м/с2 |
Габаритні розміри | 19210 мм х 2670 мм х 3700 мм |
Маса вагона | 34 тонни / 33 тонни |
Максимальна допустима маса пасажирів | 21,5 тонни / 23 тонни |
База вагона | 12600 мм |
База візка | 2100 мм |
Кількість візків | 2 |
Тип тягового двигуна | ДК-117А |
Тип тягового приводу | Постійний |
Потужність кожного двигуна | 110 кВт |
Маса двигуна | 740 кг |
Колісних пар у одному вагоні | 4 |
Діаметр колес | 780 мм |
Links:
[1] http://www.metro.kyiv.ua/node/227
[2] http://www.metro.kyiv.ua/node/228
[3] http://www.metro.kyiv.ua/node/229
[4] http://www.metro.kyiv.ua/node/230
[5] http://www.metro.kyiv.ua/node/231
[6] http://www.metro.kyiv.ua/node/217
[7] http://www.metro.kyiv.ua/node/232
[8] http://www.metro.kyiv.ua/taxonomy/term/48
[9] http://www.metro.kyiv.ua/taxonomy/term/10