Відкрита 6 листопада 1960 р. у складі першої пускової черги.
Пасажиропотік: 1,9 тис.
Конструкція: надземна естакадна берегового типу.
Вихід у місто на Набережне шосе.
Архітектори: С. Павловський, Г. Гранаткін, А. Ігнащенко, П. Красницький, С. Крушинський.
Скульптори: Ф. Коцюбинський, Є. Кунцевич.
Конструктори: Г. Фукс, Л. Новоборський, Б. Ігнатюк.
Накрита частина платформ суміщена із входами та виходами, продовженням естакади є міст метрополітену, суміщений з автотранспортним мостом арочної конструкції. Від посадочних платформ міст зорово і функціонально відділений вертикальними об’ємами із скла та бетону, в яких розміщені сходові марші для пасажирів. Конструктивні остови-пілони спусків є водночас п’єдесталами для двох монументальних експресивних статуй "Мир" і "Труд".
Конструкція станції достатньо нетипова, і неважко помітити, що вона суттєво відрізняється від спрощених станцій третьої черги. Існує гіпотеза, щоправда, поки що не підтверджена документами, що приблизно такими (але з накриттям) мали б бути наземні станції, якби ж то не зміни принципів архітектурі та будівництва за часів Хрущова. Тобто цей проект міг бути розроблений ще на початку 50-х років.
Щороку на зимовий період (з 25 листопада по 10 березня) закривається один вихід із вестибюлю станції.
Це перша станція першої черги, якій одразу після відкриття випало нести на собі функцію технологічного з'єднання першого депо системи метро. Оскільки міст Метро [1] у 1960 році ще будувався, через глибини інших станції не було технічної можливості зробити сполучну гілку з поверхні (вона мала б недопустимий нахил). Не можна було зробити її і на березі Дніпра, бо відстань до води буда замалою для прокладення відповідної кривої. Тому було знайдене унікальне технічне рішення - під естакадою станції було розміщено залізничний поворотний круг із підйомним механізмом. Вагон мотовозом заганявся на круг, що повертався і піднімався до рівня колій метро. Вагони переміщувалися у оборотні глухі кути "Арсенальної [2]", де формувалися тривагонні поїзди. Така система проіснувала до пуску ІІІ черги метро у 1965 році. До того ж часу працювала тільки одна платформа.
[3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11]
Links:
[1] http://www.metro.kiev.ua/?q=node/136
[2] http://www.metro.kiev.ua/?q=node/156
[3] http://www.metro.kyiv.ua/node/425
[4] http://www.metro.kyiv.ua/node/424
[5] http://www.metro.kyiv.ua/node/430
[6] http://www.metro.kyiv.ua/node/423
[7] http://www.metro.kyiv.ua/node/301
[8] http://www.metro.kyiv.ua/node/302
[9] http://www.metro.kyiv.ua/node/303
[10] http://www.metro.kyiv.ua/node/304
[11] http://www.metro.kyiv.ua/sites/default/files/images/122_.jpg
[12] http://www.metro.kyiv.ua/taxonomy/term/53
[13] http://www.metro.kyiv.ua/taxonomy/term/12