Наша горячая линия ― (044)537-55-05
Или оставьте обращение.

Розвиток столичного метрополітену

Виконувач обов'язків заступника голови КМДА розповів "Хрещатику" про розвиток столичного метрополітену.
- Валерію Євгенійовичу, почнемо із запитання, що найбільше хвилює киян: чи правда, що метрополітен переходить у режим жорсткої економії, яка призведе до погіршення стану поїздів, скорочення їхньої кількості та зниження рівня безпеки пасажирів?
- Запевняю, безпеці пасажирів і надійності поїздів, як і метрополітену загалом, нічого не загрожує. Що стосується змін у графіку рухомого складу столичної підземки, то вони виправдані й пояснюються, головним чином, зменшенням перевезень пасажирів. Розумієте, оптимізація графіка руху поїздів - складний процес, який відбувається постійно. Наприклад, є зимовий і літній розклади руху поїздів, є графік вихідного дня, коли кількість поїздів потрібно зменшити, або святкового дня - потягів на лінії потрібно більше, наприклад, у новорічну ніч. Що стосується економії, то в метрополітені, як і в інших комунальних транспортних підприємствах, оптимізують витрати, зокрема й на електроенергію. Це світова практика, так роблять, скажімо, у Нью-Йорку, Пекіні. Не хотілося б, щоб політики спекулювали на цьому очевидному факті. Якщо ж ми хочемо розібратися у проблемі без упереджень, то потрібно врахувати багато нюансів: перевезення пільговиків, зменшення кількості пасажирів, ціни на матеріали і устаткування, комунальні послуги для самого метрополітену.

- Нещодавно "Київенерго" погрожувало відключити метро від електропостачання, якщо не буде погашено боргів.
- Проблему розв'язано, як мені доповідають, повністю. А виникла вона з формальних, "бюджетних" причин: у фінансах міста й метрополітену була тимчасова "дірка". Причому винна в тому не так київська влада, як державна. Адже ми перевозимо комунальним транспортом пільговиків, чий проїзд, згідно із законом, повинна оплачувати держава. І Київ не був готовий до того, що вона почне цей свій обов'язок ігнорувати. Саме тепер, коли в міста зменшилися податкові та інвестиційні надходження. Але я наголошую: погрози повного відключення метрополітену від електроенергії, загрози для безпеки перевезення не було, і не може бути. Мене сьогодні непокоїть не відключення, а підключення електрики до метро.

- Як рухаються справи з новими станціями метро?
- Нині будують нову ділянку метрополітену - в Голосіївському районі (синя гілка). Одну проблему місто вже розв'язало: прокладено тунелі від "Либідської" до "Васильківської", майже готові три станції. Та щоб ці бетонні конструкції стали лінією метро, потрібні не тільки великі гроші та місяці монтажних робіт, а й могутнє електроживлення. І саме в цьому районі бракує потужностей існуючих електропідстанцій. До слова, такі ж питання виникнуть і на жовтій, Подольсько-Воскресенській лінії. Тому сьогодні ми разом з КП "Київський метрополітен" тісно працюємо з "Київенерго", щоб розширювати енергосистему, щоб будувати нові підстанції. Загалом працюємо на перспективу.

- Коли ж можна чекати введення в дію трьох станцій на новій ділянці Куренівсько-Червоноармійської лінії?

- Я б підтримав заяви керівництва "Київметробуду" про те, що станції можна відкрити до Дня незалежності. Коли б не два "але". Перше: країна повинна вийти з фінансово-економічного "штопора". Якщо доведеться секвеструвати держбюджет, якщо ми через це не виконаємо нашого міського... Друге: всі партнери і підрядники Києва з будівництва метро - державні, приватні, свої, іноземні - повинні показати "антикризове" ставлення, тобто знизити витрати і виставити розумні ціни. Я не висуваю претензій, але ми не сприймемо необґрунтованих домагань на монополію і високу рентабельність. Усі кияни сьогодні економлять, місто економить, тому бізнес повинен економити разом з ними.
Джерело: Хрещатик, 12.03.2009

Your rating: None Average: 5 (1 vote)

e-Квиток

Дія. Цифрова освіта

Електроні закупівлі КП «Київський метрополітен»