27 грудня станція “Виставковий центр” прийме перших пасажирів
Куренівсько-Червоноармійська лінія столичного метрополітену поступово розбудовується у південному напрямку. Вчора прем'єр-міністр України Микола Азаров запевнив, що 27 грудня нинішнього року через станцію "Виставковий центр" проїде перший поїзд. А з наступного року на лінії з'являться ще дві станції — "Іподром" і "Теремки".
Інновації творять дива
За початковим проектним графіком відкрити станцію "Виставковий центр" можна було не раніше, ніж у 2013 році. Проте сьогодні виконано вже 80 % робіт. Темпи будівництва пришвидшилися завдяки трьом нововведенням, які зекономили і час — два роки, і гроші — майже 100 млн гривень.
Нововведення № 1 — переміщення камери для розвороту поїздів.
Уперше в історії було переміщено камеру для розвороту рухомого складу. Зазвичай її облаштовують за станцією, а тут зробили перед нею. Це значно скоротило пускову ділянку і зменшило витрати.
Нововведення № 2 — вагони не розвертаються, а відштовхуються. Було вирішено зробити такі габарити станцій і встановити таке устаткування, щоб механізований комплекс вагою у 1,5 тисячі тонн міг відштовхуватися. Тобто рухомому складу не потрібно розвертатися.
Нововведення № 3 — роботи виконано під землею.
Було модернізовано один зі старих перегінних комплексів, що дало можливість пройти ділянку в 400 метрів підземним способом, а не наземним. Перший спосіб передбачав перекладення водо- та газопровідних магістралей поряд із Ломоносівською підстанцією, що значно ускладнювало роботи. Таким чином, оптимальніший підземний спосіб скоротив і терміни будівництва, і його вартість.
Відповідальність — висока, економія — розумна
Загальний бюджет проекту — 830 млн грн. Йдеться про увесь перегін довжиною у 1,5 км. Наразі виділено 750 млн грн. "Думаю, що ми вкладемося,— каже генеральний директор ВАТ "Київметробуд" Володимир Петренко.— Адже буде економія за рахунок новаторських пропозицій. На зекономлені гроші ми домовились із прем'єр-міністром рухатися за межі цієї станції в бік іподрому. Тоді наступного року ми зможемо зробити ще дві станції "Іподром" і "Теремки".
Розмови про економію та над-швидкі темпи будівництва поставили під сумнів надійність станції. Проте Володимир Петренко запевнив, що відповідальність у "Київметробуду" висока, а економія — розумна.
Підземне світило
Попереду ще багато робіт, однак на станції вже висить люстра. "Коли люстра висить, тоді все інше лишається дрібницями",— жартує прем'єр-міністр Микола Азаров.
Підземні світильники вперше закупили у вітчизняного виробника з Білої Церкви. Виготовлено їх із сучасного пластика, який не мутніє і слугує багато років. Лампочки енергозбережні.
Коштує одна люстра 20 тисяч гривень, це в 10 разів дешевше, аніж іспанська, що на станції "Васильківська". "Таких люстр на "Виставковому центрі" буде дев'ять. Тому 180 тисяч порівняно з 1,5 мільйона, які витрачено для "Васильківської", є відчутною економією для бюджету,— задоволений вибором гендиректор "Київметробуду" Володимир Петренко.— Та й за освітлення станцій у нас постійна війна, тому що потрібно забезпечити 200 люкс на платформі. Ми завжди шукали варіанти, щоб було і красиво, і потужно. Ось і знайшли".
довідка “Хрещатика”
Станція "Виставковий центр" розташована на перетині вулиці Васильківської, проспекту Академіка Глушкова та 40-річчя Жовтня. Згідно з Державною програмою будівництва та розвитку мережі метрополітенів на 2006-2010 роки, станція мала запрацювати ще у 2007 році, однак всі роботи розпочалися тільки у 2011-му.
Джерело: Хрещатик, 28.09.11, http://www.kreschatic.kiev.ua/ua/3966/art/1317149191.html [1]
Ссылки:
[1] http://www.kreschatic.kiev.ua/ua/3966/art/1317149191.html
[2] http://www.metro.kyiv.ua/ru/taxonomy/term/16
[3] http://www.metro.kyiv.ua/ru/taxonomy/term/45
[4] http://www.metro.kyiv.ua/ru/taxonomy/term/54
[5] http://www.metro.kyiv.ua/ru/taxonomy/term/21
[6] http://www.metro.kyiv.ua/ru/taxonomy/term/18
[7] http://www.metro.kyiv.ua/ru/taxonomy/term/12